Příspěvek ned 24. dub 2011 17:04:13

Pojmy zpětné odkazy, textová inzerce a PR články

Abych předešel zbytečným sporům, vysvětlím rozdíl mezi "zpětnými odkazy" a "textovou inzercí" a také pojem "PR článek" pro účely komunikace a obchodování zde na LinkTrhu.

Zpětné odkazy
Zpětné odkazy jsou takové textové odkazy, které jsou na webové stránky umisťované za účelem vylepšení pozic ve vyhledávačích. Je tedy lhostejné, kolika lidmi je web navštěvovaný a zda je odkaz umístěný tak, aby byl na dobře viditelném místě.

Textová inzerce
Textová inzerce je v podstatě totéž, jako jsou zpětné odkazy. I textová inzerce je velmi dobrým nástrojem pro zlepšení pozic ve vyhledávačích, ovšem jejím neméně důležitou funkcí je přivedení přímých návštěvníků, kteří na textový inzerát kliknou a dostanou se tak na inzerentův web.

PR článek
PR článek, chcete-li promo, či reklamní článek, je takový článek, který buď přímo či nepřímo přivede na inzeretnův web návštěníky/zákazníky. Přímo přivádí na inzerentův web článek návštěvníky tak, že na odkazy vložené do textu návštěvníci klikají, popřípadě na základě informací v článku inzerentův web vyhledají jinak. Nepřímo přivádí PR články návštěvníky díky zpětným odkazům v něm, které poslouží podobně jako výše vysvětlené zpětné odkazy.

Výklad výše uvedených termínů se liší web od webu a člověk od člověka. Mějte na mysli, že tento výklad platí pro komunikaci a obchodování zde na LinkTrhu a pokud má někdo jiný názor a nedokáže se smířit s tím, že PR článek, který nečtou lidé ale slouží jen pro účely budování zpětných odkazů, není PR článek, tak zde na LinkTrhu tento jeho výklad neplatí. Stejně tak zde na linktrhu neplatí, že zpětný odkaz, na který nikdo neklikne, je k ničemu. Pojem Zpětný odkaz je zde chápán jako odkaz sloužící k vylepšení pozic ve výsledcích vyhledávání. Pokud hledáte odkazy, na něž budou lidé klikat, nepoptávejte odkazy, ale Textovou inzerci.